Reageer op: Stel jezelf voor

Reageer op: Stel jezelf voor

Joke Olsthoorn
Deelnemer

Ik zal me ook even voorstellen.
Ik heet Joke, ben 72 jaar. Getrouwd. Al jaren gepensioneerd. Ik heb 3 kinderen en zes kleinkinderen. Ben altijd actief geweest. Werken, sporten, klussen, veel hobby’s. Samen met mijn man actief camperaar. Dat blijkt een voordeel te zijn, omdat je dan zelf kookt en daardoor in welk land dan ook een dieet goed vol te houden is.
Ik ben al jaren zoekende. Het bekende verhaal. Veel klachten. Veel onderzoeken. Geen oplossing. “Het is complex, maar aan je maag, lever, hart, enz….. ligt het niet”
Bij een diëtiste kreeg ik het advies om het FodMap dieet te volgen. Ik at al Lactose- en glutenvrij. De iriscopiste constateerde dat ik veel histamine in mijn lichaam had. Ik ben toen ook histaminearm gaan eten. Dat leek de eerste maanden goed te helpen. Ik had veel last van oedeem en dat verdween en is nu nog steeds weggebleven. Jammer genoeg kwamen de overige klachten: o.a. benauwdheid, misselijkheid, trillerig zijn en hele slappe benen hebben terug en wordt dat steeds heviger.
Ik dacht het afgelopen jaar met 2x per week zwemmen en elke ochtend met Nederland in beweging mee te doen goed bezig te zijn. Lekker aan je conditie werken. Helaas werkte dit negatief. Ik begon me steeds beroerder te voelen.
Ik heb nu mijn hoop gevestigd op het MCAS balans programma. Ik herken veel in de verhalen van Lisa.
Tot zaterdag.
Joke