Reageer op: Stel jezelf voor

Reageer op: Stel jezelf voor

Goedemiddag Allemaal,
Mijn naam is Astrid, ik ben 54. Heb een dochter van 20 die nog thuiswoont en al 21 jaar een leuke partner.
Mijn hele leven is mijn lichaam een graadmeter geweest over hoe het fysieke reageert op de psyche zeg maar. Van jongsaf aan Diagnoses als ME, CVS, Gluten en lactose intolerant. Ik ben me al sinds mijn 25e bewust van histamine en er is bij mij destijds een allergie vastgesteld voor perubalsem en sorbinezuur. De allergoloog zei. Het gemakt daarvan is dat je eigenlijk allergies ben voor alles. Wat klopt. Qua eten geen rood, geen nachtschade, geen oude kaad, wijn enz enz.. Maar ook geen enkele cremes of shampoo kan ik verdragen op mijn huid. Ik heb standaar een Epi-pen bij me, maar ik heb die nog nooit gebruikt omdat ik na een ker een anafalctische aanval nooit meer enig risico heb genomen.Verder heb ik sinds mijn 25e de diagnose hypotheriode en gebruik ik euthyrox 100 mcgr. Pas in 2014 kwamen ze er achter dat ik in aanleg maar een halve schildklier heb.
Daarnaast heb ik sinds 2014 de werk-diagnose MS. Deze kreeg ik omdat ik een hersentumor had( zou hebben) en een open hersen operatie zou moeten ondergaan. Mijn dochter was toen 10. Ik heb toen in 6 weken mijn eigen anti-kanker- hertsel programma gevolgd. Anti stress en ketogeen programma samengesteld met hoge concentraties groene thee, Vitamine C,D,B,protheolitische emzymen, curcuma, selenium en allerlei andere supplementen, Tesamen met meditatei en yoga en frequneties. Filer mijn water en eet zo veel mogelijk biologisch.
Dit heeft geholpen. De tumor was geslonken en de Operatie werd 8 uur voor de OK- ik was al opgenomen-gecanceld. De plek was gehalveerd in omvang en de neurochirurg stond voor een raadsel, maar adviseerde me vooral door te gaan waar ik mee bezig was en hij ging nu zeker niet opereren. In het Erasmus MS wisten ze zich geen raad met de oorsprokelijke diagnose. Via zoektochen lang TIA’s etc. werd het -werkdiagnose- Multiple Sclerose. Ik heb met een terugwerkende anamnese al MS-klachten sinds mijn tienerjaren.
Tot op heden heb ik mijn MS behandeld door mijn eigen aanpak en wanneer ik een relapse had me nooit laten verlijden tot de standaard protocollen en medicatie. En dat werkt aardig.
Aan het begin van Covid had ik extreme huidklachten. Echt een aanval. Mijn hoofd, nek en gezicht rood en dik. Ook in mijn hoofd was het alsof ik grote ontstekings-reacties had. Regulier konden ze daar niets mee. Maar ik was en ben nog steeds erg benieuwd hoe Covid werk samen met MCAS en Histamine en dus met het gehele immuunsysteem. Ik ben niet gevaccineerd en heb twee jaar lang exposure aan mensen niet opgezocht, en ik ben nog steeds erg behoedzaam. Ik heb ook al twee jaar deep reseacrh gedaan naar coci, cytokinens, antistoffen, immuunreacties etc en heb zo mijn vermoeden, maar hoop nog veel meer van Lisa te leren, ook op dit stuk. Heb al vel goede dingen gelezen van haar.
De laatste 2-3 jaar wordt ik echter steeds allergischer geworden voor alles.Ik kan nu ook geen wc papier meer verdragen, van karton krijg ik dikke ogen en geen enkele creme, ook niet wat eerder wel kon.
Ik woon helaas in Hoek van Holland, bij zee, maar ook in de buurt van de Maasvlakte. De lucht hier is niet zo schoon meer zeg maar.
Wel is het zo dat ik de laatste jaren met een psycholoog werk en daar ( niet onverwachts) veel complexe ptss uit is gekomen.
Ik weet dat stress het immuunsysteem triggert en daarom erg voorzicht met behandelingen en hertraumatisering, ik geloof daar niet in omdat mijn lichaam duidelijk aangeeft daar niet al te veel mee te doen omdat het gewoon ‘offline’ gaat.
Momenteel heb ik een hielspoor die slecht hersteld en mijn darmen kunnen echt wel weer op de rit.
Ik hoop veel van Lisa te leren en wil nu eindelijk echt de onderste steen boven. Maar vooral lijkt het mij fijn mijn lichaam weer – of misschien wel voor het eerst in 40 jaar- in rust te krijgen en mijn allergieën en immuunsysteem te helpen. Ik wil dat op een natuurlijke wijze doen en daarom ook mijn dieet zo samenstellen dat ik jaren vooruit kan en me fitter voel en mijn lichaam help en geen verder schade te breng. Het leven heeft veel van mijn fysieke lijf gevraagd. Dus ik kijk uit naar dir programma en ben heel benieuwd. Tot vanavond. Groetjes Astrid ( Thanks for sharing 😉