Reageer op: Vragen en ervaringen over Module 1

Reageer op: Vragen en ervaringen over Module 1

Goedemorgen lieve dames,

Er beweegt iets, er stroomt iets door een dieper „gevoelsinzicht“ tijdens de zoom-meeting.

Het inzicht op celniveau zou ik willen zeggen, dat trauma‘s zich in het lichaam hebben vastgezet. Heftige gebeurtenissen, emoties over de jaren heen, wellicht mentaal al (groten)deels verwerkt, maar in het lichaam nog steeds plek innemend en de boel verstorend. Wat droevig eigenlijk. Terwijl Lisa het zei, besefte ik, dat ik een keer (terwijl mijn HIT, MCAS, Rosacea en eczeem in een heftige periode waren) een midweek met mijn kinderen in een trekkershutje in Zeeland was, de moeilijke dingen in Düsseldorf ontvluchtend. We hebben met zijn drietjes zooooo heerlijk gehad, hebben een lieve vriend ontmoet, die over was uit Amerika, ik heb elke nacht toen de kindjes sliepen heel veel gehuild om mijn leven in Düsseldorf (meerdere dingen) en daarmee veel losgelaten denk ik. Al huilde ik ‚‘s nachts het verdriet letterlijk uit mijn lijf, overdag genoten we onwijs. En na 1 dag al waren al mijn klachten verdwenen!!! Mijn vlekken, mijn pijn, mijn intoleranties. Ik dacht destijds dat het door het mooie weer en de schonere lucht kwam, maar op andere vakanties werden de klachten juist erger. Ik voelde gisteren ineens, dat het de combinatie tussen echt geluk voelen en vastgezet verdriet uit lichaam verwijderen is geweest. Ik ga TRE proberen om meer vastgezette trauma‘s los te laten.

Het andere dat ik besefte, dat mijn klachten zijn ontstaan een aantal jaren na een uitbraak van en blootstelling aan vreselijke zwarte schimmels in ons oude huis. Ik was daar een aantal jaren ervoor lichamelijk eeg ziek van, verlammingsverschijnselen, ontstekingen, geen vitamines/mineralen ed vast kunnen houden, jaar lang spuiten voor gehad. De HIT / MCAS brak uit nadat ik was gaan werken bij de TUI vlakbij de luchthaven, waar je de kerosine op je tong proefde. Ik ontwikkelde ook een spontane huisstofmijtallergie door vieze tapijt daar en had twee weken een longontsteking. Een collega daar had / heeft precies hetzelfde (Longontsteking en HIT, waar ik voorheen nog nooit over gehoord had). Ook herbeleefde ik daar een moeilijke periode uit mijn jeugd (die me destijds psoriasis opleverde).

Lang verhaal samenvattend:
Ik zie zowel de schimmels (huis) en gifstoffen (luchthaven, maar ook jeugd in Pernis) als mede de emotionele trauma‘s als „oorzaak“ van mijn HIT / MCAS.

Als „oplossing“ zie ik voor mij dan ook een voorzichtige ontgifting en loslaten van trauma‘s. Dankbaar voor dit inzicht op gevoelsniveau / niveau van intuïtief weten.