Reageer op: Stel jezelf voor

Reageer op: Stel jezelf voor

Kessie71
Deelnemer

Hallo allemaal,
Ik ben Esther. Ik ben 52 en samenwonend met mijn vriend in Haler in Limburg. Ik heb ongeveer sinds ik werk diverse klachten. Een soort van hooikoorts (nooit echt aangetoond, maar antihistamine werkt) en lactose en gluteninterantie. Mijn klachten zijn vooral spierpijn, kortademig, hersenmist en misselijkheid. En een erg onrustig gevoel in mijn lichaam. Ik houd van lange afstanden wandelen, festivals en concerten en verre reizen maken. Op dit moment ben ik op Bali, daarom was ik niet bij de meeting. Eigenlijk heb ik bij al deze activiteiten klachten. Ik reageer eten, warmte en koude, drukte en hard geluid en inspanning. Een combinatie van meerdere van deze factoren maakt de reactie heftiger. In de zomer komt daar hooikoorts bij, waardoor ik nog sneller reageer. Gelukkig helpt het voor mij om quercitine te nemen. Hiermee verdwijnen veel van de klachten, maar ik heb wel behoorlijke hoeveelheden nodig. Ik hoop door het programma meer inzicht te krijgen in wat deze klachten veroorzaakt en of ik er zelf iets aan kan doen. De laatste jaren zijn de klachten toegenomen, waarschijnlijk door stressvolle thuissituatie, een verhuizing en ik denk zelf ook door de COVID inentingen.