Reageer op: Deel je ervaring van het werkboek Module 1: Zelfcompassie en de 5-minuten reflectie

Reageer op: Deel je ervaring van het werkboek Module 1: Zelfcompassie en de 5-minuten reflectie

Hi Lisa, Goedemorgen.
Ik dacht kom laat ik eens reageren op het forum over de zelfreflectie. 😉

Ik ben er vandaag eens echt voor gaan zitten. Voor mijn zelfreflectie. Een uur laten kwam ik er achter de de reflectie een 5 minuten reflectie is. 😉 Dus dat gaf wel weer dat het tijd was eens met mezelf ik gesprek te gaan en te reflecteren. Wat het me ook zei is dat ik in deze fase echt wel een 15 min reflectie nodig heb en ook verdien, dus ik heb de tijd voor mezelf in de ochtend uitgebreid van een half uur naar een uur, compleet met een cichorei koffie om af te sluiten voordat ik de dag in stap.

Wat echt in mijn bewustzijn kwam is dat we alleen kunnen reflecteren vanuit de zelfcompassie. Dat is ook het enige wat we zouden moeten willen. Al die andere soort reflexties en projecties van anderen, daar dealen we al jaren me. Dus ik moest ook echt bewust even die bril op zetten en me afstemmen op de vibe van compassie.

Zelf- reflectie- vanuit compassie.

Nou zweveriger en vager kan het voor mij niet zeg maar, maar ik vond het geweldig!

Het eerste wat in me opkwam was de trots en kracht die ik voelde. Zo zittend in het moment. Dat ik in mijn leven met alle struggles zover gekomen ben. En dat ik het mijn lijf niet echt kwalijk neem dat het nu ff klaas is. De maat vol. Tijd om nu mijn zelf weer de ruimte te gaan geven.
Gevolgd door de dankbaarheid van mezelf aan mezelf om dit MCAS programma wat ik mezelf kado gedaan heb ook volledig aan te gaan.

Any how, zoals ik al begon was het een diepe reflectie van een uur, en die zal ik niert zo in het forum in zijn geheel uitwerken zeg maar, maar het inzicht vind ik wel mooi om te delen en dat is; dat het ook mooi is om de eerste relfectie( en zoveel als er willen volgen) meer tijd te geven zodat ik de dagen die volgen weer in de 5 minuten op de diepere reflectie kan terug pakken.

Dus -so far- mijn ervaring 😉

Groetjes Astrid