Reageer op: Vragen en ervaringen over Module 1

Reageer op: Vragen en ervaringen over Module 1

Kessie71
Deelnemer

Hallo allemaal, ik ben gisteren terug gekomen van vakantie. Vanaf nu zal ik dus bij de zoom meetings aanwezig zijn en actiever op het forum. Ik heb de twee andere meeting bekeken en heb dus het idee dat ik jullie al een beetje ken, terwijl jullie nog geen idee hebben wie ik ben 😉

Ik ben ook begonnen met de modules door te lezen. Zelf ben ik al jaren bezig met mindfulness en yoga. Ik kan ook zelf trainingen hierin geven. Compassie is nog wel een lastig dingetje voor mij. Ik kan bij fouten of als zaken tegen zitten hier best rustig en compassievol mee omgaan. Maar als ik me door MCAS of om een andere reden niet lekker voel, schiet ik hiervan enorm in de stress. Soms wordt dit versterkt door externe MCAS triggers, zoals warmte, drukte, inspanning. Die combinatie werkt natuurlijk niet zo goed, waardoor alles alleen maar erger wordt. Ik kan dan nog zo compassievol er naar proberen te kijken, op dat moment werkt dat vaak niet. Ik neem dan vaak quercitine, wat vaak wel helpt. Mijn gedachten en angst maakt de klachten alleen maar erger. Ik ben dan het vertrouwen in mijn lichaam kwijt, wat de kans op klachten een volgende keer weer groter maakt. Als ik me weer wat beter voel door de quercitine, nemen de klachten en de ‘paniek’ weer af en gaat het daarna meestal weer goed. Echter heb ik me dan zeker een of twee uur heel erg beroerd gevoeld. Soms weet ik ook niet wat hierbij nu de kip en het ei is. Wat veroorzaakt wat?

Met de onverwerkte trauma’s heb ik al eerder gewerkt met NEI. Hierbij is denk ik wel wat opgelost, maar ik voel dat er nog meer zit. Mijn lichaam is echt enorm gespannen. Ik kan redelijk zelf spanning loslaten, door bewust spieren te ontspannen. Dat uit zich dan in schokken van met name mijn middenrif, waar blijkbaar veel spanning zich vast zet. Ik voel echter dat ik niet bij de kern kom, en heb na mijn vakantie dan ook direct een afspraak gemaakt met een TRE coach. Ook via een andere kant (op zoek naar hoe ik mijn rugklachten kan oplossen) kwam ik bij onverwerkte trauma’s terecht. Dus ik moet ik denk ik echt iets mee gaan doen.

Ik kijk er naar uit volgende week live bij de meeting aanwezig te zijn en jullie ook echt te ontmoeten.