Reageer op: Deel je ervaring van het werkboek Module 1: Zelfcompassie en de 5-minuten reflectie

Reageer op: Deel je ervaring van het werkboek Module 1: Zelfcompassie en de 5-minuten reflectie

Joke Olsthoorn
Deelnemer

Goedemorgen allemaal,
Ik word al een aantal jaren bijna elke ochtend rond een uur of zes wakker. Zodra ik besef dat ik wakker ben, krijg ik een stressreactie. Ik zei altijd al: ik word paniekerig wakker, maar ik ben niet in paniek. Mijn lichaam is in paniek. Soms blijf ik me dan heel lang naar voelen, soms ebt het vrij snel weg.
Ik ging dan bedenken wat ik de vorige dag gedaan of gegeten had. Maar kon daar geen peil op trekken.
Bij de laatste zoomsessie, zei Astrid dat zij altijd tegen zichzelf zegt: rustig maar, je bent veilig. Op dat moment realiseerde ik me dat niet zo, maar ik denk dat dat bij mij ook gaat helpen.
Vanmorgen bij het wakker worden moest ik aan de affirmatie van Astrid denken en ik denk en heb er vertrouwen in dat het zinnetje: je bent veilig, of een variatie daarop mij zeker kan gaan helpen. Ik zal het jullie t.z.t. laten weken.
Gr. Joke