Reageer op: Vragen over Biofilm Detox

Reageer op: Vragen over Biofilm Detox

Lisa Goudzwaard
Sleutelbeheerder

Joke, hierbij mijn antwoorden:

Probeer echt niet te zondigen, zeker niet als je nieuwe middelen uitprobeert. Dan weet je dus nu niet waar de reactie van kwam. Zoals je het omschrijft lijkt het de serrapeptidase, maar 100% zeker weten we dat nu niet.
Ik adviser je om de vragen over medicijn gebruik aan je arts of apotheek te stellen. Gastrazyme werkt herstellend voor de maag, mogelijk werken de twee elkaar tegen. Gastrazyme werkt niet direct maagzuurverhogend. Er zit wel Betaine HCI in, zei het wel een lage dosering. Zolang je niet met de medicatie stopt, weet je ook niet of Gastrazyme werkt. Dus ik zou een paar dagen stoppen om te zien wat Gastrazyme op kan vangen.

Erge trek opvangen:
Als je eieren of alleen eidooier kunt verdragen kun je dat tussendoor eten, of een andere eiwitbron met vetten. Dus extra kip of een biefstuk. Als je voldoende eiwitten en vetten eet, gaat je trek tussendoor helemaal weg. Het is echter wel een transitieperiode van 1 à 2 weken waarin je lichaam moet wennen energie te halen uit vetten in plaats van koolhydraten. Je kunt daarnaast natuurlijk ook zoveel groenten eten als je wilt. Dus eet groenen, eiwitbronnen en vet tot je je verzadigd voelt. Kijk wel bij vetten of je er geen reactie op krijgt. Vaak gaat olijfolie of kokosolie wel goed , er zijn ook genoeg mensen die wel tegen boter of ghee kunnen, dan kun je tussendoor een blokje roomboter of ghee nemen, je kunt ook in de thee op laten lossen.

De quinoa en mungbonen kunnen als dit in je advies geschreven staat. Ik dacht bij jou was dit geloof ik 50 gram koolhydraten uit koolhydraatproducten naast de groenten? Dus dan kun je dat nemen.

Groen van ui en lente-ui en broccoli, nee die mag je niet gebruiken, goed dat je dit vraagt. Boerenkool, spruitjes en radijsjes ook niet. En als je lichaam goed reageert op rundvlees is dat nu de beste vleessoort om bij de detox te eten.

Betreft de supplementen, dat is geheel afhankelijk van hoe gevoelig je lichaam is, dat is bij iedereen weer anders. Ik adviseer bij heel gevoelige mensen de supplementen een voor een toe te voegen. Heb je echter ervaring bij het nemen van meerdere nieuwe supplementen en had je daar geen last van dan kun je er meerdere toevoegen. Kijk zelf even wat goed voelt.

Bij Sole is even heen en weer schudden en 5 minuten laten staan voldoende, je hebt nu een voorraad die je in de koelkast bewaart en je een week kunt gebruiken.

Voor Cistus incanus thee, het is sterk hè. Toch zou ik steeds nieuwe blaadjes gebruiken. Het gaat om het hars op de blaadjes, dus niet om stoffen in het blad zelf. Die werken ook wel, maar het hars is dus het belangrijkst, dit geeft ook de geur.

Heel veel succes!!
en een fijne week!