Zelf je groenten verbouwen- Moestuin 2024

Zelf je groenten verbouwen- Moestuin 2024

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur

Hi Lisa,
    Ik heb een vraagje.
    ff wat anders misschien, maar voor mij een hele praktisch en leuke.
    Als ik zelf mijn biologische groente wil verbouwen waar zal ik dan mee beginnen?
    Ik heb en kleine moestuin optie in de tuin. In de vaste grond en in potten. Kun jij een lijst maken , misschien ook leuk om dat samen door te lopen tijdens een zoommeting,
    Welke groente en ook kruiden je daar in zou willen hebben?
    Het is februari. Dus we kunnen dit seizoen zelf al starten met onze eigen biologische -histamine vrije-groente
    …ben benieuwd?!

Groetjes Astrid

Lisa Goudzwaard
    Sleutelbeheerder

Hoi Astrid,
    Wat een leuk idee!
    Als beginnende moestuinier zou ik beginnen met courgettes. Daarnaast kun je koolsoorten proberen. Al moet je daar wat meer aandacht aan geven, zoals beschermen tegen koolrupsen, vliegen en kevertjes.
    Radijsjes zijn heel makkelijk. En sperziebonen leuk, vooral de soorten die hoog klimmen, net als snijbonen.
    Doperwtjes kunnen ook, mits je geen last hebt van verhoogd glutamaat. (onrust, restless legs, angst, autisme kachten)

Kessie71
    Deelnemer

Hoi Astrid, ik heb ook plannen om dit jaar een moestuin te starten. Ik had een heel lijstje van wat ik wilde verbouwen, maar ging weer twijfelen door alle groenten die vanuit het keto-dieet of histamine perspectief werden afgeraden. Ik wacht nu even de tweede module over voeding af, voordat ik besluit wat ik wel en niet ga planten. Leuk om hier ervaringen uit te wisselen.

Groeten, Esther

Hai Esther, bedankt voor je reactie. Leuk! ja ik ben ook al weer een lijstje aan het maken wat ik zou willen en wat niet. Het vorig jaar ook eencurcus gedaan bij Velt. Maar ik had in mijn tuin al een moestuintjej aangelegd, op een stukje waar nog plek was, met niet al te veel zon. Nou doen dus vooral groene bladgroente het daar het beste, maar die zijn dan weer lastig met oxilaat, pffff gedoe enzo;-) en de meeste groente hebben toch wel wat meer zonuurtjes nodig. Ik wil dus dit jaar weer terug gaan naar potten en ben dus inderdaad ‘opnieuw’ aan het plannen wat wel en wat niet. Mij lijkt het fijn straks een histamine, oxilaat arme voedings bron op mijn eigen m2 te kunnen fabriceren…

Maar leuk inderdaad om daar samen ervaringen uit te wisselen

.. de tweede module staat klaar dus kom maar op ;-))

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.